Wednesday, January 2, 2019

acah

kau tahu bila kau sedang duduk duduk dan baring baring sambil jari ketak ketuk menaip dan skroll twitter kau melihat perkara yang kurang menyenangkan melintas di timeline. 

"babi" 

itu sahaja yang terlintas.

aku banyak melihat perkara perkara jelek di twitter. mungkin ruang lingkup aku terkatup di situ sahaja. 

ada beberapa perkara yang aku agak benci untuk lihat 

1. orang yang acah acah rasa power buat benda bangang
2. orang yang kaya dan menunjuk nunjuk
3. orang yang acah acah emo pastu edgy ala ala angsty teen dalam cerita gilmore girl
4. Dan juga orang orang yang acah acah rasa diri dia lagi mulia dari orang lain. 

beginilah.

berselindung di balik telefon pintar memang senang. kau tak perlu tunjuk fizikal kau,kalau kena bash pun paling sedih adalah hati,tapi tiada kecederaan pada fizikal.

its all fun. 

"yeah aku lah yang paling hebat,sex is cool,drinking is cool, fuck other people,why bother being poor when you can be rich instead,kau semua malas kalau rajin dah kaya"

yeah fun kan. 

sebab tak nampak consequences dia. 

aku selalu terfikir,dalam kepala otak aku lah,sebab aku penakut dan aku takut penjara. 

aku selalu terfikir. 

orang orang macam ni elok dihentam dengan tukul besi sampai nyawa nyawa ikan sambil tangan diikat.

ketuk sahaja jari dia satu persatu biar dia rasa,bolehkah ideology dia menyelamatkan dia? boleh ke sex is cool dia menyelamatkan dia? boleh ke being angsty save yourself,bitch? can being edgy lessen the pain? 

no. 

orang orang begini adalah apabila di letak dalam satu kandang yang dindingnya adalah duri dan lantainya adalah tahi,baru dia akan sedar.

dunia ni tak adil. 

jangan suka sangat bakar suasana,bakar perasaan dan cabar mencabar.

jangan sombong sangatlah babi. 

sampailah mata tombak tu dah cocok mata kau,baru kau boleh fikir segala duit kau tu tak boleh tolong kau. 

tapi tu lah,aku cuma boleh fikir je,sebab aku takut polis dan aku takut penjara. 

teehee

No comments: